psychomotorische leer- en gedragsbegeleiding

 

Voor jouw kind kan bijvoorbeeld lastig zijn: lezen, schrijven, rekenen, leren, emoties, fietsen, zelfvertrouwen, vriendjes maken, zindelijkheid, kauwen op materialen, focus, rustig zitten, motoriek, gedrag. Psychomotorische begeleiding kan daarbij helpen.

psychomotoriek

Bij psycho-motoriek draait het om de samenwerking tussen het lichaam en het brein. Als het lichaam en brein niet met elkaar samenwerken kunnen er problemen ontstaan op  sociaal-emotioneel, motorisch en cognitief gebied. jouw kind leert bij Breingroei om het lichaam en brein weer te laten samenwerken om tot ontwikkeling en leren te komen.

Ik heb geleerd om breed te kijken om de oorzaak van het probleem aan te pakken. Als het kind bijvoorbeeld niet goed kan lezen, ga ik er niet gelijk vanuit dat het kind dyslexie heeft. Ik ga onderzoeken of er mogelijke visuele problemen zijn. Kunnen de ogen wel goed richten, kan het kind op de volgende regel lezen of slaat het regels over, dansen de letters op papier misschien? Een bril is dan niet nodig. Er zal gewerkt moeten worden aan de reflexen en de visuele vaardigheden.

De aanpak is voor elk kind uniek. Via spel en bewegingsactiviteiten gaan we werken aan het vergroten van de cognitieve, motorische en sociaal- emotionele vaardigheden

Het is voor jouw kind belangrijk om in balans te zijn, zichzelf te kunnen zijn en stevig in zijn schoenen te staan. Pas dan kan jouw kind tot leren komen!

De basis moet heel stevig zijn voor je in groep 3 leert rekenen, lezen en spellen. 
De basisontwikkeling van een kind moet jouw kind goed hebben doorlopen.

Ontbreekt er één onderdeel van de basis , dan zal zodra het duidelijk is welke "bouwsteen" extra aandacht nodig heeft, oefeningen gedaan kunnen worden om de basis verder te ontwikkelen. 

Leren om het lijf en het brein met elkaar te laten samenwerken om tot ontwikkelen en leren te komen.